Joker - Rhymestein (Albüm Kritik)

Yazdır

Bugün Türkiye'de gelişen hip hop kültürü ülkenin geneline, özellikle genç jenerasyon üzerinden, yayılmaya devam ediyor. Fakat belli şehirler öne çıkabiliyor. Örneğin Ankara, Karabük, Mersin, Trabzon, İzmir gibi şehirler... Artık bu listede çok kuvvetli bir şekilde Eskişehir'i vurgulamak zorundayız. Ve bunun büyük bir bölümünü de Joker'e borçluyuz, ki kendisi son dönemdeki vakalardan sonra sessizliğini "Rhymestein" albümüyle bozdu.

Joker'in Batarya'yla bağını koparmasıyla ve Batarya'nın değişimiyle birlikte Eskişehir'deki görüntü biraz değişti. Bir tarafta "company" şeklinde profesyonelleşen ve kurumsallaşan Batarya ekibi, diğer tarafta ise Eskişehir'in sokaklarını yaşayan, yaşatan, hissettiren, oldschool tınılara sahip çıkan Joker. Bu değerlendirmemin herhangi bir eleştiri içermediğini ve doğruluğunun ya da yanlışlığının da önümüzdeki süreçte belli olacağını söylemeliyim.

Albüm 13 şarkıdan oluşuyor. Altyapıların üçünde Deviasend, kalanında ise Joker'in adını görüyoruz. Üç şarkıda da DJ Güney Uğurlu'nun cut'ları mevcut. Sert efektler arasında karanlık ritmler, genellikle battle bir sound hakimiyetinde gelişiyor albüm boyunca. Ard arda üç parçada bulunan Deviasend'in altyapıları ve Maximum Rap parçası ise albümü altyapı düzeyinde tekdüzelikten kurtarıp renklendirmiş.

Albümü iki parçaya ayıracak olursak ilk beş şarkıda Joker yüksek bir seviye yakalamış. Battle Başladı ve Hutame parçalarındaki üst düzey punch'lar heyecan uyandırıyor. Battle rap'te nereye yöneltileceği belirlenemeyen agresyon ise bu parçalarda gayet hedef belirtilerek ifade edilmiş. Kimseye Anlatma parçasında Joker gerekli açıklamaları yapmış diyebiliriz. Her Yer Gece parçasında ise Sansar Salvo Joker'le birlikte net bir şekilde "en rahat rap"ini gösteriyor. İnternete de verilen Çocuklar P2 ise muhtevasından önce Ceza düeti olması sebebiyle özel bir yer sahibi. Buradan sonra albümün ikinci bölümünde ise altıncı şarkıdan itibaren sona kadar devam eden, Joker'in alışmış olduğumuz hali. Deli Ediyor ve En İyisinin İyisi parçaları albüme çeşitlilik katıyor.  İnfaz, ki kendisini gelişimi için (haddim olmasa da) tebrik etmek isterim, Öfkem Firarda parçasında Joker'e eşlik ediyor. Albümün girişinde oluşan momentum bitime kadar korunamıyor, bu sebepten beş şarkı sonrasında artan beklenti tatmin edilemediği için biraz hayal kırıklığı içeriyor. Lakin bunun asla kalan parçaların kötü olduğu anlamına gelmediğini belirtmeliyim.

Joker'den yıllardır alıştığımız kaliteli battle vokal ve lirikleri yine bolca dinliyoruz. Albümde özellikle vurgulanan eski okul ögeler birçok yerde karşımıza çıkıyor. Joker'in 2013 yılında hala doksanlardan ilhamla ve doksanlara saygıyla hareket ediyor olması gerçekten çok değerli. Maximum Rap parçası sürekli Cartel'in Evdeki Ses parçasını anımsatıyor. Bunların dışında albümde uyuşturucuya özendirilmesi, sosyal eşitsizlikler, Türkçe sözlü rap müzik dinleyicisinin tavrı da Joker'in hedefleri arasında.

Başta belirttiğimi tekrar etmeliyim; Joker "sokaktan", başarılı bir albümle karşımızda. Şaheser olarak değerlendirilmeyecek bir albüm belki, fakat Joker'in mevcut tarzının en iyi örneklerini barındırdığını söyleyebiliriz. Ve özellikle vurgulamak gerekir ki: Rhymestein albümünü dinlemek isteyenlerin "satın alma" opsiyonunu tercih etmesini diliyorum.

Puan: 3.7/5

Kritik by Ömer Çakır omercakir61.5 @ gmail.com

Online: www.rhymestein.com & www.facebook.com/jokerfan26 & www.twitter.com/meteerpek

(Bkz: Rhymestein)